tiistai 27. tammikuuta 2015

Doomsday

Helou helou!

Lyhyet kuulumiset: patologian tentti meni läpi (!!) ja propedeutiikan kurssi on kohta loppu. Kohta onkin jäljellä enää etiikka ja hiihtoloma ja sitten alkaakin tapahtua kunnolla :) Oon käyttäny tän ylimääräisen ajan kaikkeen sellaseen, mitä mä en normaalisti kerkeä tekemään, joten keväällä ei oo ylimääräisiä tehtäviä stressaamassa taustalla. Oon esimerkiksi vaihtanu huonekalujen järjestystä, heittäny vanhoja vaatteita ja tavaroita kierrätykseen, siivonnu perusteellisesti ja tehny tarpeellisia (ja joitakin vähemmän tarpeellisia..) hankintoja. Polvi on kuntoutunut hienosti ja mieli on taas korkealla, kun pääsee liikkumaan enemmän!

Ollaan tällä propen kurssilla tutkittu esimerkiksi keuhko- ja sydänpotilaita, tutustuttu traumapotilaan hoitamiseen ja vatsan tutkimiseen, sekä harjoteltu toisillamme silmän tutkimista. Opettajat on olleet tosi hyviä! Pienryhmäopetuksessa on se hyvä puoli, että on nopeaa ja helppoa esittää kysymyksiä ja kaikki pääsevät kokeilemaan ja näkemään asioita paremmin kuin isoissa ryhmissä. Lukeminen on ollut motivoivaa, koska opettajat tykkää kysellä kysymyksiä opetuksen aikana ja ite oon ainakin halunnut olla sen verran perillä, että osaan vastata. Monet asiat on auennu ihan uudella tavalla, kun niitä on päässyt näkemään käytännössä. Potilaiden tapaaminen on ollut myös tosi kivaa ja palaute on ollut myönteistä, mikä tietenkin boostaa itsevarmuutta ja antaa meille opiskelijoille hyvän mielen loppupäiväksi :)

Talvipäivän iloja

Otin itelleni uudeks tavotteeks kuunnella omaa sydäntä ja keuhkoja stetarilla aina silloin tällöin, jotta tottuis vähän paremmin siihen kuunteluun. Monesti etenkin päivystyksessä on monenlaista hälyä ja meteliä, mikä vaikeuttaa äänien kuulemista, joten kaikesta harjottelusta on varmasti hyötyä! 

Ei mulla tällä kertaa muuta ihmeempää :) Olin kyllä tosi tyytyväinen tohon patskun läpäisyyn, meni vielä ihan reippaasti yli vaatimusrajan, mistä mä vähän yllätyin :D Odotin paljon huonompia pisteitä! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti