perjantai 15. elokuuta 2014

On holiday

Mulla käynnisty tänään vajaa 1,5 viikon kesäloma ennen koulujen jatkumista :D Koko kesä on menny ihan älyttömän nopeesti, enkä oikeen vieläkään tajua sitä, et palaan ihan kohta takasin Meilahteen.. Arvatkaa vaan oonko ees avannu sitä patologian kirjaa koko kesän aikana?? Niinpä :) No joo, onpahan sitä ollu heinäkuussa sellaset säät, ettei lukeminen olis maistunu muutenkaan! Mulla on ollu tosi paljon vapaita iltapäiviä töistä, kun monet vuorot on olleet heti aamusta, niin oon ehtiny vielä rannalle töiden jälkeenkin. Että sinänsä tää loma on pikkasen "turha" mut pääsenpähän tapaamaan ukkia ja mummiakin vielä Kuopioon!

Uudet alfat astuu kehiin vasta viikkoa meitä konkareita myöhemmin. Ootan ehdottomasti eniten alfa-gamma sitsejä, jossa me gammat siis opetetaan alfoja sitsaamaan! Mua naurattaa vaan se, että oon ite ollu siis kaksilla sitseillä, joten saattaa hyvinki olla niin, että jos saan pariks jonkun ex-teekkarin niin se päätyy vielä opettamaan mua siellä :D Muita odotuksen aiheita on mm. alfajaiset, jossa meillä on rasti ja siellä pääsen toivottavasti tapaamaan mahdollisimman monia uusia kasvoja!

Larun rantamaisemia

Tilasin pari päivää sitten syksyks tarvittavia kirjoja ja ei huhhuh, niihin saa kyllä uppoomaan sitä rahaa! Suosittelen kyllä lämpimästi ostamaan kirjoja mahdollisimman paljon käytettyinä, yhen kirjan hinta kieppuu helposti 100€ paikkeilla ja mulla on jo nyt noita kirjoja hyllyssä 13 ja lisää eikun tulee... Onneks oon tosiaan löytäny monet noista käytettyinä ja säästäny useita satoja euroja!

Tässä näette vähän kuvaa mun kodista (oon siis muuttanu jo vähän alle vuos sitten omaan asuntoon) ja mulle tyypillinen tapa syödä lounasta TV:n ääressä :D

Taisin jo puhua viimeks siitä, että ens kesänä pääsen tekemään ekaa manua eli amanuenssuuria! Amanuenssuurit on siis kokopäiväsiä työharjottelujaksoja, jotka kestää kuukauden ja niistä saa myös vähän palkkaa. Niitä voi suorittaa paitsi oman yliopiston alueella myös muualla. Amanuenssi ei ole vastuussa käytännössä mistään, vaan häntä ohjaa kokenut lääkäri. Yleensä työtehtävät riippuu vähän paikkakunnasta, pienemmissä paikoissa pääsee monesti tekemään enemmän kuin esimerkiksi isoissa sairaaloissa. Näin etukäteen ajateltuna on todella hyvä, että aluksi pääsee vaan tarkkailemaan työtä ikään kuin oman mentorin mukana ja pikku hiljaa tutustumaan itse työntekoon. Olisi kauheaa joutua heti heitetyksi kehään ilman mitään ohjausta! Haluan kuitenkin päästä myös tekemään juttuja, joten oon miettinyt, että hakisin itsenäisesti paikkaa jostain muualta kuin Helsingistä. Kaikki vaihtoehdot on silti vielä avoinna :)

Ps. en oo vieläkään saanu ratkaistuksi tota kenkädilemmaa :D Lupaan kyllä esitellä uudet klinikkakengät heti kun saan ne vaan hankittua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti