keskiviikko 10. heinäkuuta 2013

cleaning out my closet


Heipähei taas pitkästä aikaa. Tää mun kesän postaustahti on hiukkasen verkkanen, mutta eipä mulla juuri "lääkiselämää" kesällä ole joten aiheet on vähän vähissä :D Ens kesänä olis kyllä hienoo päästä johonki labraan näytteenottajaks, kun tarvittavat kurssitkin on käyty! Toinen vaihtoehto olis tehdä syvärit pois alta, mutta en tiiä onko musta pipetoimaan koko kesäks... Kai se on vaan pakko sitten ottaa itteensä niskasta kiinni ja hoitaa ne pois alta viimestään kolmosen kesällä, että pääsee sitten seuraavaks suorittaa amanuenssuureja pois alta :) Ja nelosvuoden jälkeen saa toimia sairaalalääkärin sijaisena, jollon voi alkaa tekemään päivystyksiä (!!!!) joten viimestään sillon pääsee "kunnon töihin". 

Mutta mutta. Mitäs jännittävää mulle on viime viikkoina tapahtunu? No rehellisesti sanottuna ei juuri mitään! Oon nähny paljon kavereita, ollu töissä, urheillu, syöny erittäin huonosti, käyny lintsillä ja heurekassa... Vihdoinki kävin siis kattomassa sen Body Worldsin ja se oli kyllä tosi hyvä! Alko kamalasti ärsyttää, kun huomas miten paljon noi TULEn asiat oli jo päässy unohtumaan, vaikka oon aina sillon tällön koittanu kertailla niitä mielessä. Mutta kyllä paljon oli tarttunu mieleenkin, ainakin aivojen rakenteet tuli edelleenki ku apteekin hyllyltä :D

Grillimaisterin tutkintoa suorittamassa

Nyt on kaikkien lääkisten tuloksetkin tulleet, isot onnittelut kaikille, jotka pääsivät tänä vuonna sisään!! Aloin iha fiilareissa siivoilla huoneen kirjakätköjä ja kaivoin esille jopa kaikki lääkismateriaalit ja tehdyt muistiinpanot, jotka olin hillonnu laatikkaan huoneen perukoille. Tälleen jälkeenpäin voin sanoa, että oon aika ylpee itestäni! Tein hirveesti töitä ja siitä on todisteena kasa laskuja, alleviivattuja ja marginaalimerkintöjä täynnäolevia kirjoja ja hienot (vaikka itse sanonkin) bilsan muistiinpanot! Muistan ajatelleeni viime vuonna, että panostan täysillä muistiinpanoihin, jotta voin käyttää niitä ensi vuonna uudestaan jos en pääse sisään. On niitä silti ihan kiva katella näinkin :) Ja sisältyyhän matskuihin paljon tunnearvoa, ainakin mulla kun oon tällanen hamsteri :D

Kurssimatskuja ja pari bilsan kirjaa
Päällä muistiinpanovihkoja ja laatikossa laskettuja tehtäviä ja varmaan jotain muutakin :D
Oon ollu pienestä asti tosi visuaalinen ja tykkään piirtämisestä, joten käytin vähän luovuutta muistiinpanojenkin teossa. Rakenteiden piirtäminen oli hauskaa vaihtelua lukemiseen ja kuvat piristää myös muistiinpanojen tylsiä tekstisivuja. Ja olihan piirtämisestä hyötyäkin, monet ihmiskehon rakenteet jäi hyvin mieleen, kun oli rauhassa piirtänyt ne paperille, joten sitä voi suositella yhtenä oppimismuotona, ainakin vaihtelun vuoksi =)

Tää sivu on yks mun lemppareista!

Mutta joo, tällasta tänään! Pahoittelut kirjoittelun puutteesta, yritän skarpata vähän tässä kuussa. Syksyllä on taas uudet kujeet, kun koulut alkaa ja "elämä" jatkuu :D



Muistakaahan nauttia kesästä, tuloksista huolimatta! Ja myös te, jotka pääsitte lunastamaan paikkanne lääkiksessä, kyllä se koulu alkaa vielä puuduttamaan, joten nyt kaikki ilo irti vapaa-ajasta!! Teillä on paljon jänniä juttuja edessä ensvuonna :)

3 kommenttia:

  1. Minkälaisia töitä teet nyt kesällä? :) Luulin, että jo ekan kesän jälkeen voi mennä labraan hommiin, kun yks ekan vuoden suorittanu tuttu on nyt labrassa täällä Oulussa..en sitte tiä, jos hänellä on aikasempia sinne viittaavia opintoja taustalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! :)

      Oulussa voi hyvinkin olla erilainen rakenne opintojen suorittamisessa kuin meillä Helsingissä, joten voi olla että he ovat jo käyneet vaadittavan labrakurssin. Tai sitten taustalla on aikaisempian alan opintoja :) Olen töissä henkilökohtaisena avustajana, eli avustan esimerkiksi liikuntarajoitteisia asiakkaita hoitamaan arkiaskareita!

      Poista
  2. Moi onko sulla noi sun muistiinpanot vielä talella?

    VastaaPoista