sunnuntai 16. syyskuuta 2012

Eka kirja!

Huhhuh!

Toinen viikko takana ja kolmas jo kolkuttelee ovella :) On ollu ihan mieletöntä! PBL-istunnot on jo hyvin käynnissä ja opiskelu sujuu mukavasti. Mulla on ollut koulua yleensä vain 2-4 tuntia päivässä ja sitten tietty iltaisin välillä noita vapaaehtoisia tapahtumia. Olin jotenkin odottanut paljon enemmän pakollista opetusta, joten oon ollu tosi yllättyny kaikesta tästä vapaa-ajasta! Hyvin oon kerenny kaikkiin rientoihin ja treeneihin ja saanu silti luettua hyvin. Pehmeä pudotus alkaa kuitenkin pikkuhiljaa vaihtumaan kovaan työntekoon, me nimittäin saatiin tällä viikolla ensimmäiset kirjat! Kyseessä on siis noin 1100-sivuinen (ja melkein 3 kiloinen!) Lehninger - Principles of Biochemistry. Siis voi hyvää päivää, miten tollanen olis tarkotus saada luettua? Oon aina ollut hyvä enkussa ja tykkään lukea kirjoja ja lehtiä englanniks, mutta onhan toi nyt IHAN eri juttu! Tutorin mukaan voi peban jälkeen saada kotiin luettavaksi joku 50-100 sivua tosta kirjasta ja aikaa lukemiseen voi olla vaan 3 päivää(!!!!). Suurin taistelu tulee olemaan nukkumattia vastaan, on nimittäin aika unettavaa tekstiä..

Uus paras kaveri 

Mutta asiasta toiseen, musta tuli (jo oikeastaan viime viikolla, mutta unohtui viimeksi mainita!) meidän kurssin toinen urheiluvastaava! Se tarkoittaa sitä, että pääsen suunnittelemaan ja järjestämään meidän kurssille kaikenlaisia urheilutapahtumia aina silloin tällöin. Lääkiksessä on muitakin luottamustehtäviä ja kurssi äänestää kaikista halukkaista jokaiseen tehtävään yhden tai useamman vastaavan, joka ottaa sitten hoitaakseen kyseiset asiat. Urheiluvastaavan homma ei ole mikään järin iso, enkä koe sitä todellakaan minään taakkana, sillä on vaan hauskaa päästä itse järjestämään kivoja juttuja koko kurssille! Itsehän tähän tehtävään halusin :D Nyt juuri meillä on suunnitteilla alfojen oma koristurnaus tälle syksylle johon monet ovat jo alustavassa kyselyssä ilmaisseet halunsa osallistua!


Mitäs muuta viikon sisään on mahtunutkaan.. Uusia kavereita oon saanut paljon ja ollaan käyty yhessä syömässä kampuksella eri ravintoloissa. Eniten tykästyin sairaalan lounasravintola Ravioliin, koska siellä käy syömässä paljon lääkäreitä, hoitajia ja muuta sairaalan henkilökuntaa, joten tuntuu siltä, kun olisi jo itse lääkärinä siellä :) Olispa jo kolmas vuosi niin pääsisi klinikalle! Eilen me käytiin sairaalassa hakemassa alfajaisia varten lainaksi lääkärin takit ja saatiin myös lisärekvisiitaksi hengityssuojaimia ja leikkaushattuja. Meillä on tosiaan alfajaiset torstaina ja sinne on tarkoitus pukeutua lääkäriksi! Eli jos bongaatte torstaina keskustasta valkotakkisia valelääkäreitä, niin siellä me kaikki uudet opiskelijat ollaan :)


Nyt pitäisi vielä jaksaa lukea lisää suuronnettomuuksien organisaatiosta ja alkuviikosta valmistautua ensimmäiseen tenttiin - iiks! Onneks toi elvytys on jo aikalailla hanskassa ! :)

3 kommenttia:

  1. Moikka! Törmäsin just sun blogiin ja tää blogi on just sellanen mitä oon yrittäny ettii!:) Onnittelut viel sisäänpääsystä:) Ite oon siis nyt abi, ja haaveena on kans mulla lääkis:) pääsykoe keväällä oottaa! Mukavaa syksyn alkuu sulle:) PS. nostit sun blogilla mun motivaatio hirrrveesti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka!

      Kiitos viestistä, hyvä jos oot saanu mun höpöttelyistä lisäboostia! :) Tsemppiä lukuihin!

      Poista
  2. Much love,
    Wengie
    www.wengie.com"
    "cool blog <3

    VastaaPoista